Joensuun Kataja ry hakee toimistosihteeriä!

17.11.2023

Joensuun Kataja ry, toimistosihteeri

Haemme toimistosihteeriä vakituiseen toimeen Joensuun Kataja ry:hyn hoitamaan kaikkien kuuden
lajijaostomme taloushallintoa sekä muita sovittavia tehtäviä.

Joensuun Kataja ry on vuonna 1900 perustettu yleisseura, jonka toiminta on organisoitu seuran edustamien urheilulajien – koripallo, yleisurheilu, voimistelu, taitoluistelu, muodostelmaluistelu ja hiihto – mukaisesti jaostoihin. Jäsenten lukumäärä on noin 1 700. Kaikkien jaostojen toiminnan painotus on kilpaurheilussa ja nuorison kasvattamisessa liikunnan ja urheilun avulla. Seura edistää myös harrasteliikuntaa ja harrasteurheilua. Joensuun Kataja on Suomen vanhimpia ja myös menestyneimpiä urheiluseuroja. Seuran urheilijat ovat saavuttaneet merkittävää kilpailu- ja urheilumenestystä alueellisesti, kansallisesti ja myös kansainvälisesti. Ikivihreä, muutama vuosi sitten 120 vuotta täyttänyt Joensuun Kataja pyrkii oman toimintansa aktiivisella kehittämisellä vastaamaan ajassa muuttuviin haasteisiin ja olemaan hyvä kumppani liikkuvalle ja urheilevalle nuorisolle.

Seuran toimistosihteeri on osa seuran ydintä, jossa toimivat niin seuran kuin jaostojenkin johtokunnat,
jaostojen päätoimiset työntekijät sekä joukko jaostojen tuntityöntekijöitä. Toimistosihteerin pääasiallinen tehtävä on huolehtia sekä koko seuran että jaostojen taloushallinnosta yhteistyössä seuran johtokunnan ja jaostojen johtokuntien kanssa. Tehtäviin kuuluu laskutus, palkanmaksu, koko seuran ja jaostojen budjettien koostaminen sekä talousseuranta. Asiakaspalvelu on olennainen osa toimistosihteerin työtä, johon voi tarvittaessa kuulua myös avustaminen seuran tilaisuuksien organisoinnissa sekä tapahtumien maksuliikenteen hoitamisessa. Toimistosihteeri toimii lisäksi seuran työterveysyhteyshenkilönä ja johtokunnan sihteerinä sekä huolehtii päivittäistavaroiden hankinnasta ja jäsenmäärätilastojen raportoimisesta lajiliitoille ja kaupungille.

Tehtävä edellyttää erityisesti tarkkaa ja täsmällistä työskentelyotetta. Tehtävän menestyksellinen
hoitaminen vaatii myös oma-aloitteisuutta ja kykyä sekä itsenäiseen työskentelyyn että yhteistyöhön niin
seuran sisäisten kuin ulkoistenkin tahojen kanssa. Paineensietokyky, joustavuus sekä tietotekninen
osaaminen ovat myös tarpeen tehtävässä. Käytössämme ovat NetVisor taloushallinnon ohjelmana, myClub- jäsenpalvelu sekä Hoika-järjestelmä soveltuvin osin. Tarjoamme monipuolisen, mielenkiintoisen ja merkityksellisen työn, joka on osaltaan tukemassa paikallista urheiluharrastamista ja kilpaurheilua. Perehdytämme työhön järjestelmineen, mutta soveltuva esimerkiksi toisen asteen ammatillinen koulutus ja soveltuva kokemus katsotaan eduksi.

Tehtävä on vakituinen, ja siinä sovelletaan kuuden (6) kuukauden koeaikaa. Palkkaus on tehtävässä
sopimuksen mukaan. Työn suorituspaikkana toimii pääasiassa Joensuun ydinkeskustassa sijaitseva seuran toimisto, jossa sihteeri myös päivystää arkisin sovittuina aikoina. Työ voi sisältää satunnaisia ilta- ja
viikonlopputöitä, joista sovitaan erikseen.

Olemme urheiluseurana Joensuun Katajassa tärkeällä asialla erityisesti lasten ja nuorten liikuttamisessa. Mikäli sinulla olisi kiinnostusta ja intoa olla toiminnassamme mukana toimistosihteerin tehtävissä, haethan paikkaa mahdollisimman pian, viimeistään kuitenkin 10.12.2023 mennessä. Hakemukset mahdollisine liitteineen tulee jättää sähköisesti osoitteeseen tomi.haring@gmail.com. Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan kuluessa ja täytämme paikan välittömästi sopivan henkilön löydyttyä.

Lisätietoja tehtävästä antaa Joensuun Kataja ry:n puheenjohtaja Tomi Haring numerosta 0400 380 130.