Priima-piruetit 2019 luisteltu

11.11.2019

Priima-piruetit koostuivat SM-seniorien, SM-juniorien, SM-noviisipoikien ja debytanttipoikien valintakilpailusta sekä SM-noviisien, debytanttien ja a-silmujen kutsukilpailusta. Kilpailijoita oli yhteensä noin 100, joista aika tarkalleen puolet osallistuivat valintakilpailuun ja puolet kutsukilpailuun.

Valintakilpailun kohokohtina Jenni Saarinen, runsas poikaluistelijoiden määrä ja Siljan onnistuminen

Joensuun jäällä nähtiin historiallisen paljon poikia neljässä eri sarjassa. Debytanteissa HTK:n Anton Erkama vei voiton ja KELS:n Romulus Peltonen oli toinen. SM-noviiseissa voiton vei Jari Krestyannikov TAPTL, toinen oli Jussi Hagman LRTL ja kolmas Arttu Juusola PORITA. SM-junioripojissa ykkönen oli Matias Lindfors ESJT, toinen Jan Ollikainen HSK ja kolmas Makar Suntsev VTL. SM-seniorimies Mikla Rasia TTK sai tällä kertaa kisata yksin omassa sarjassaan ja lunastaa voiton.

SM-junioritytöissä voiton vei Lrtl Janna Jyrkinen puhtaalla suorituksellaan yhteispistein 145,79. Toiseksi nousi EsJt Olivia Lisko pistein 131,11 ja kolmantena EsJt Fanny Lindfors pistein 120,63. Katajan Silja Ratilainen oli kisassa 23. Silja onnistui molemmissa ohjelmissaan tekemällä kauden parhaat suoritukset, joissa nähtiin onnistuneita kaksoisakseleita ja kauden rennointa esiintymistä.

SM-seniorinaisten vapaaohjelmakisa päätti Priima-piruetit 2019. Voiton vei Jenni Saarinen Koovee, toinen oli Oona Ounasvuori EVT ja kolmas Enja Ruokonen Koovee. Jenni Saarisen suorituksia kannusti paikan päällä innokas pienten luistelijoiden fanijoukko, ja Karjalaisen nettisivulla streamattuja SM-senioreiden ja SM-junioripoikien vapaaohjelmia seurasi kelpo määrä etäkatselijoita.

Kutsukilpailussa Katajan luistelijoille onnistumisia

Priima-piruetit aloitettiin SM-noviisien, debytanttien ja a-silmujen kutsukilpailulla, jossa omat luistelijamme onnistuivat mukavasti.

Frida nappasi hienosti SM-noviisien voiton. Anni oli 4., Iines 11. ja Natalia 12. Valmentaja Miia Hyttisen mietteitä kisan jälkeen: ”Fridalle ohjelmaan kokeiltiin uusia elementtejä, jotka hieman sekoittivat pakkaa. Kuitenkin loppujen lopuksi hieno suoritus! Anni onnistui ohjelmassaan todella upeasti! Natalia ja Iines tsemppasivat mukavasti ohjelman aikana virheistä huolimatta.”

Omat debytanttimme tekivät kaikki omat uudet piste-ennätyksensä! Lopputuloksissa Vilja oli 4., Pinja 6., Minttu 7. ja Siiri 14. A-silmumme puolestaan onnistuivat esittämisessä ja parantuneissa, siistimmissä siirtymissä. Kerttu nappasi kisan päätteeksi toisen sijan, Sofia oli kuudes, Iina kahdeksas ja Anzhelika kymmenes.

Kuvien avulla takaisin kisatunnelmaan ja sitten katse kohti joulukuun SM-kilpailuja

Kilpailusivulle on koottu kuvia Priima-pirueteista ja lisääkin on vielä tulossa. Kannattaa kurkata www.katajataitoluistelu.fi/priima2019/kuvia.

Otamme mielellämme myös palautetta kilpailujärjestelyistä - palautteen voi antaa täällä.

Joensuun Kataja onnittelee kaikkia, jotka varmistivat itselleen SM-kisapaikan! Nyt on aika kääntää katseet kohti SM-kisoja, jotka järjestetään Trio Areenalla 14.-15.12.2019. Ottakaahan seurantaan @taitoluistelusm2020 ja nähdään mahdollisesti seuraavana vuonna Joensuussa, kun 2021 SM-kisojen järjestäjänä toimii Joensuun Kataja.